×

اتللو 8در8 استراتژی

تقویت هوش

پلاستیکی
گروه سنی
7 سال تا 99 سال
2 نفر
جعبه شرینگ
24 عدد
رنگهای موجود رنگ بندی در هنگام ثبت فاکتور،در قسمت توضیحات قابل انتخاب میباشد.
رنگ بندی قابل انتخاب نیست
آیکون های مرتبط
تقویت حافظه
تقویت حافظه
لمس و چنگ زدن
لمس و چنگ زدن
به دندان گرفتن
به دندان گرفتن
هماهنگی دست و چشم
هماهنگی دست و چشم
حل مسئله
حل مسئله
عکس العمل
عکس العمل
دارای قطعات ریز
دارای قطعات ریز
قیمت قبل از تخفیف : 213,000 تومان
204,750 تومان
تعداد جزئی
تعداد کارتن
تست کالا
تست کالا
7روز مهلت تعویض
7روز مهلت تعویض
ارسال سریع
ارسال سریع
بهترین قیمت
بهترین قیمت
امکان سفارش عمده
امکان سفارش عمده
ابعاد
40 * 330 * 330
وزن
595 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن
حجم کارتون
0.104544 (مترمکعب)
وزن کارتون
14.28 (کیلوگرم)
وضعیت موجود
موجود است
اتللو 8در8 استراتژی
اشتراک گذاری
تگ ها
اتللو 8در8 استراتژی
رتبه ای که به این محصول میدهم
خرید این محصول را به دیگران پیشنهاد میکنم نمیکنم
این پست برای شما مفید بود ؟ بله خیر

روش بازی اتللو


شروع بازی اتللو : 
 برای شروع، چهار مهره مطابق شکل در وسط صفحه به صورت ضربدری، قرار می‌گیرند.
 

روش بازی: 
مهره تیره بازی را آغاز می‌کند. هر یک از دو بازیکن به نوبت یک حرکت انجام می‌دهند. مهره را جایی قرار دهید که یک یا چند مهره حریف را محاصره کند. انجام حرکت به معنی گذاشتن یک مهره (از طرف رنگ خود) در صفحه و محصور کردن یک یا چند مهره حریف در یک یا چند راستا است. در نتیجه مهره‌های محاصره شده را برگردانده و به رنگ مهره خود درآورید. این به معنی محاصره و تصاحب است.

قرار دادن مهره در صفحه به صورت نوبتی انجام می‌گیرد. 

ه‌مان طور که گفته شد سیاه حرکت اول را انجام می‌دهد. مطابق شکل سیاه می‌تواند مهره خود را در یک از خانه‌های E۳، F۴، C۵، D۶ بگذارد. فرض کنیم سیاه مهره‌اش را در خانه F۴ قرار دهد. مهره سبزی که بین دو مهره سیاه قرار گرفته، برگردانده می‌شود و به رنگ سیاه در می‌آید. 




حالا نوبت سبز است که بازی کند. مطابق شکل سبز می‌تواند مهرهٔ خود را در یکی از خانه‌های E۳، C۳ و یا C۵ قرار دهد. سبز مهره خود را در خانه D۳ قرار می‌دهد. مهره سیاهی که بین دو مهره سبز قرار گرفته برگردانده می‌شود. 




بازی به همین ترتیب ادامه می‌یابد و بازیکنان به نوبت با گذاشتن مهره خود در محل‌های مجاز مهره‌های حریف را در راستاهای مختلف محصور کرده و تصاحب می‌کنند. 
هدف داشتن بیشترین مهره رنگ خود روی صفحه در پایان بازی است. 

پایان بازی: 
وقتی تمام صفحه پر شود و یا هیچ کدام از دو طرف حرکتی نداشته باشند، بازی به پایان می‌رسد و بازیکنی که تعداد مهره‌های بیشتری روی صفحه بازی داشته باشد برنده می‌باشد. 

نکته: 
ممکن است بازی قبل از پر شدن همه ۶۴ خانه به پایان برسد. 



استراتژی های بازی اتللو


استراتژی های اتللو
نام گذاری خانه‌ها
شکل زیر نمادگذاری استاندارد بازی اتللو را نشان می‌­دهد. ستون­‌ها به ترتیب از چپ به راست a تا h و ردیف­‌ها از بالا به پایین ۱ تا ۸ نام­گذاری شده ­اند. به عنوان مثال a۱ گوشه چپ بالا و h۸ گوشه راست پایین را نشان می‌دهد. 
برخی از خانه­‌ها نیز با حروف بزرگ نشان داده شده‌اند. این نمادگذاری­‌ها اولین بار توسط گورو هاسگاوا مخترع اتللو، پیشنهاد شده و تا به امروز هم باقی مانده ­اند. خانه­‌های B وسط کناره­‌ها، خانه­‌های C در کناره ­‌ها کنار گوشه­‌ها و خانه‌های A، بین خانه‌های B و C قرار دارند. خانه‌های X، در راستای قطب کنار گوشه­‌ها قرار دارند. در این­جا X به معنای خطر است. 
امتیازدهی
امتیازدهی پایان بازی انجام می‌شود. روش معمول امتیازدهی، شمارش تعداد مهره­ هاست، مثلاً اگر ۳۴ مهره سیاه و ۳۰ مهره سفید داشته باشیم، سیاه با نتیجه ۳۴-۳۰ برنده است. اگر دو بازیکن تعداد مهره‌های برابری داشته ­باشند، بازی مساوی می‌­شود. 
در بازی­های تورنمنتی، اگر یک بازیکن تمام مهره­‌های حریف را بگیرد، صرف نظر از تعداد مهره­‌های روی صفحه، بازی ۶۴-۰ به نفع آن بازیکن تمام می‌­شود. علاوه بر این، در برخی تورنمنت­های خاص، مثل قهرمانی جهان، امتیاز خانه ­های خالی به برنده داده می‌­شود. مثلاً اگر در پایان بازی، ۳۲ مهره سیاه، ۲۹ مهره سفید و ۳ خانه خالی داشته باشیم، نتیجه بازی ۳۵-۲۹ به نفع سیاه خواهد بود. 
 
گوشه‌ها و مهره­‌های پایدار
شاید بتوان گفت اساسی­‌ترین استراتژی در اتللو گرفتن گوشه ­هاست. با توجه به قوانین بازی، برگرداندن یک مهره در گوشه غیر ممکن است، بنابراین اگر شما بتوانید یک گوشه را بگیرید، آن مهره تا انتهای بازی از آن شما خواهد بود. 
علاوه بر این، وقتی شما یک گوشه را دارید، معمولاً این امکان وجود دارد که تعداد زیادی مهره بسازید که که به وسیله گوشه حمایت شده و هرگز برگردانده نشوند. به چنین مهره­‌هایی، مهره­‌های پایدار می‌­گویند. 
 
مهره ­های سرحد و دیوار‌ها
مهره­‌های سرحد، مهره­‌هایی هستند که با یک یا چند خانه خالی مرز مشترک دارند. گرچه مهره­‌های خانه­‌های کناره­‌ها هم در این تعریف صدق می‌­کنند ولی معمولاً وقتی در مورد مهره­‌های سرحد صحبت می‌کنیم، آن­‌ها را به حساب نمی‌­آوریم. 
 یک دیوار، گروه پیوسته ­ای از مهره­‌های سرحد یک رنگ است. 
 مثلاً در شکل زیر مهره­‌های b۳، c۳، d۳، e۳، f۳، f۴، g۴ و g۵ همه مهره­‌های سرحد بوده و یک دیوار را تشکیل می‌­دهند. 
مهره­‌هایی را که کاملاً به وسیله مهره­‌های دیگر محاصره شده ­اند، مانند e۵ در شکل زیر را مهره­‌های محصور می‌­گویند. 
 حرکتی را که باعث به وجود آمدن مهره ­های سرحد زیادی می‌­شود، حرکت شدید و حرکتی را که باعث به وجود آمدن مهره ­های سرحد نسبتاً کمی می‌­شود، حرکت آرام گویند.