سفر به هسته مرکزی
ابتدا بازیکنان در مسیر خانه های زرد در جهت فلش حرکت می کنند تا زمانیکه مهره آنان در خانه زردی که دایره سفید دارد قرار گیرد. وقتی این اتفاق افتاد بازیکن می تواند مهره هاش را در خانه های سبز حرکت دهد، تا به دایره سفید برسد و مثل قبل وارد خانه های آبی می شود تا در خانه های آبی هم باز هم به خانه سفید برسد.
وقتی مهره بازیکنی به یکی از دو خانه آبی که دایره سفید دارد رسید، مهره اش را در دایره کمرنگ (اولین دایره از دایره های مرکزی) قرار می دهد، از این پس موقع تاس ریختن باید عدد زوج بیاورد هر بار که عدد زوج آمد یک خانه به جلو رفته و خود را به دایره مرکزی (قرمز) برساند. برنده کسی است که زودتر از بقیه به خانه مرکزی برسد.
کونگ فو
در بازی کونگ فو بازیکنان سعی می کنند که مهره خود را از خانه شروع به نقطه پایان برسانند. در مسیر بازی هرگاه مهره بازیکنی در خانه ای که دایره سیاه دارد قرار گرفت در این صورت او از یک نوبت بازی محروم خواهد شد برنده بازی کسی است که زودتر به نقطه پایان برسد.
دایره ها
هدف در این بازی جمع کردن امتیاز بیشتر و رسیدن به مرکز دایره می باشد. برای رسیدن به مرکز دایره شما باید که حداقل 50 امتیاز کسب نمایید زمانی که شما توانستید 50 امتیاز کسب نمایید در این زمان هر گاه مهره شما در روی خانه سفید قرار گرفت به مرکز دایره رفته و برنده بازی خواهید بود.
امتیازات: خانه سبز 20 امتیاز، خانه صورتی 15 امتیاز، خانه قرمز 10 امتیاز، خانه آبی 5 امتیاز
سولیتر Solitaire
سولیتر بازی یک نفره بوده و دارای یک صفحه بازی و 32 مهره در یک یا دو رنگ می باشد. برای شروع بازی ابتدا 32 عدد مهره را در روی صفحه بازی مطابق شکل روی جعبه می چینند سپس بازی شروع می شود. هدف بازی این است که بازیکن باهوش و ذکاوت خود بتواند تمام مهره های روی صفحه را به جز یک مهره حذف و از دور بازی خارج نماید.
نحوه بازی با وجود اینکه بسیار ساده و آسان است ولیکن نیاز به دقت و هوش دارد. برای شروع بازی ابتدا یک مهره از روی یک مهره پریده و در خانه خالی می نشیند، مهره ای که از روی آن پریده شده از دور بازی خارج می شود، بازی همینطور ادامه پیدا می کند تا جائیکه مهره یا مهره های موجود نتوانند از وری هم بپرند در نتیجه بازی وقتی به پایان می رسد که یک یا چند مهره بصورت جدا از هم دور افتاده باشند هر چقدر که تعداد مهره های باقی مانده در روی صفحه بازی کمتر باشد بازیکن می تواند امتیاز بیشتری به خود بدهد. لازم به یادآوری است که مهره ها نمی توانند به صورت اریب از روی هم بپرند.
بازی چکرز Draughts
این بازی برای 2 نفر طراحی شده و دارای یک صفحه شطرنجی و 24 عدد مهره
هدف بازی، رساندن مهره از این طرف صفحه بازی به آن طرف صفحه بازی می باشد.
چیدن مهره ها: هر بازیکن 12 عدد مهره یک رنگ انتخاب نموده و در روی خانه های رنگی سمت خود قرار می دهد.
شروع بازی: بازیکنی که بازی را شروع می کند مهره خود را به صورت اریب روی خانه های رنگی به اندازه یک مربع به طرف جلو حرکت می دهد در نوبت بعد نفر بعدی همین طور مهره خود را حرکت می دهند هر گاه مهره ای مقابل مهره حریف قرار بگیرد در صورتیکه پشت مهره حریف خالی باشد از روی مهره او پ ریده مهره حریف را از دور بازی خارج می کند بازی همین طور ادامه پیدا می کند و هر کس سعی می کند که ضمن از دور خارج کردن مهره حریف مهره خود را به انتهای صفحه بازی برساند وقتی هر یک از مهره های هر بازیکن به انتهای صفحه بازی رسید در این صورت او می تواد یک مهره ی از دور خارج شده خود را مجددا به بازی بیاورد، بازی وقتی تمام می شود که مهره یکی از بازیکنان تمام شده و یا اینکه همه مهره های او به انتهای صفحه بازی رسیده باشد.
توجه: توجه نمایید که هیچ مهره ای حق برگشت به عقب و حرکت مستقیم و همچنین حرکت در روی خانه سفید را ندارد.
دوز بازی Dooz Game
این بازی برای دو نفر طراحی شده که دارای 24 مهره در 2 رنگ می باشد هر بازیکن 12 عدد مهره یک رنگ بر می دارد، هر بازیکن به نوبت یک مهره در روی خانه های قرمز می گذارد و سعی می کند که 3 مهره از مهره های خود را در روی یک خط مستقیم قرار بدهد و حریف سعی می کند ضمن ردیف کردن مهره های خود از ردیف شدن مهره های بازیکن دیگر جلوگیری نمایند وقتی 3 تا از مهره های یکی از بازیکنان در یک ردیف قرار گرفت او می تواند یک مهره از مهره های حریف را از دور خارج نماید. هر یک از بازیکنان که بتواند تمام مهره های بازیکن دیگر را از دور خارج کند او برنده خواهد بود.
اسب دوانی
این بازی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده است در ابتدای بازی هر بازیکن یک مهره انتخاب می کند سپس تاس انداخته، آن کس که نمره بیشتری آورد بازی را شروع می کند و بعد از آن بقیه نیز به ترتیب بازی را ادامه می دهند. وقتی که اسب بازیکنی به مانع برخورد می بایست یک نوبت صبر کند و وقتی که اسب کسی به رودخانه رسید می بایست دو نوبت صبر کند تا بتواند بازی را ادامه دهد کسی که زودتر از دیگران به خط بازی برسد برنده بازی خواهد بود.
تیک تاک
بازی تیک تاک تو برای دو نفر طراحی شده که شامل یک صفحه بازی و 6 عدد مهره در دو رنگ می باشد. برای شروع بازی اول به هر بازیکن 3 عدد مهره یک رنگ داده می شود و سپس بازی با گذاشتن مهره در خانه ها به ترتیب شروع می شود هر بازیکن سعی کند مهره خود را طوری بگذارد که مهره او در یک ردیف فقط افقی و عمودی قرار گیرد هرگاه هر بازیکن توانست که مهره های خود را در یک ردیف (افقی و عمودی)قرار دهد او برنده بازی خواهد بود. توضیح اینکه هر مهره می تواند از روی مهره های دیگر بپرد.
مردعنکبوتی
این بازی برای 2 تا 4 نفر طراحی شده که بازیکنان هر کدام یک مسیر یک رنگ را انتخاب نموده مهره خود را در آن مسیر به صورت جلو و عقب حرکت می دهند هر بار که مهره بازیکنی بر روی عکس کمرد عنکبوتی قرار گرفت 10 امتیاز گرفته و هرگاه جمع امتیازات هر بازیکنی به 50 رسید او برنده بازی خواهد بود.
سیندرلا
بازیکنان به ترتیب تاس انداخته در خانه شروع اول در مسیر فلش حرکت می کنند هرگاه مهره ی بازیکنی در یکی از خانه هائی که عکس سیندرلا هست قرار گرفت او می تواند از مسیر اول به مسیر دوم وارد شود یعنی هرگاه مهره بازیکنی هر چند بار هم که دور زده باشد در خانه سیندرلا قرار نگیرد نمی تواند به خنه های ردیف دوم وارد شود پس هرگاه مهره بازیکنی در خانه ای قرار گرفت که عکس سیندرلا بود آن بازیکن می تواند وارد خانه های ردیف دوم شده و در این ردیف حرکت کند واین بار سعی می کند با کسب 25 امتیاز از خانه هایی که در آن امتیاز نوشته شده به خانه های ردیف سوم برسد هر بازیکنی که توانست 25 امتیاز بگیرد وارد خانه های ردیف سوم می شود در این ردیف هرگاه مهره بازیکنی در خانه قرمز رنگ قرار گرفت وارد خانه کفش سیندرلا شده و برنده بازی خواهد شد.
بت من و سوپر من
بت من و سوپر هر دو سعی می کنند که از دیگری زودتر به پایان این مسابقه برسند پس شما که یکی از این شخصیت های بازی را انتخاب کرده اید سعی کنید زودتر به پایان بازی رسیده و برنده بازی شوید در این بازی هرگاه مهره بازیکنی در خانه های قرمز قرار بگیرد یک نوبت از بازی محروم و هرگاه در خانه های سبز قرار بگیرد دوباره تاس می اندازد بازی ادامه پیدا می کند تا هر که زودتر به خط پایان برسد.
پو
در این بازی 2 تا 4 نفر می توانند بازی کنند که مهره خود را بصورت افقی – عمودی – اریب – جلو – عقب طوری حرکت بدهید که در روی خانه های شماره دارد قرار بگیرد. هر گاه مهره بازیکنی در روی خانه ای که شماره دارد قرار گرفت امتیاز آن را یادداشت می کنند زمانی که جمع امتیازات هر بازیکن به 20 رسید او برنده بازی خواهد بود.