×

آرینا

بردگیم بزرگسال

مقوایی
گروه سنی
12 سال تا 99 سال
2 نفر
جعبه شرینگ
12 عدد
رنگهای موجود رنگ بندی در هنگام ثبت فاکتور،در قسمت توضیحات قابل انتخاب میباشد.
آیکون های مرتبط
عکس العمل
عکس العمل
دارای قطعات ریز
دارای قطعات ریز
عدم موجودی
تست کالا
تست کالا
7روز مهلت تعویض
7روز مهلت تعویض
ارسال سریع
ارسال سریع
بهترین قیمت
بهترین قیمت
امکان سفارش عمده
امکان سفارش عمده
ابعاد
265 * 265 * 50
وزن
500 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن
حجم کارتون
0.042135 (مترمکعب)
وزن کارتون
6 (کیلوگرم)
وضعیت موجود
موجود نیست
آرینا
اشتراک گذاری
تگ ها
آرینا
رتبه ای که به این محصول میدهم
خرید این محصول را به دیگران پیشنهاد میکنم نمیکنم
این پست برای شما مفید بود ؟ بله خیر

بازی کارتی آرینا


آرینا نیاز به تمرکز داره پس اگه فکر می‌کنی چیزی نمی‌تونه تمرکزت رو به هم بزنه، بزن بریم زینگوبازی آرینا ببینیم توی دل این بازی چه خبره! حواست هست؟ از پس این بازی برمیای؟ گفتی آره؟ گفتی نه؟

یه جای خلوت و آروم به تمرکزتون کمک می‌کنه اما اگه بخواین بازی رو چالشی کنید خوبه که دور و برتون شلوغ بشه و هی حواس همه پرت بشه و تمرکز کردن سخت بشه، اینجوری جذاب‌تر هم هست.
این بازی برای بچه‌های بزرگ‌تر طراحی شده یعنی از مثبت 12 ساله‌ها می‌تونن آرینا رو بازی کنن، دلیلش هم اینه که نیاز داره یه کم تجزیه تحلیل توی ذهنتون انجام بدین که خب بچه‌های کوچیک‌تر براشون سخته!

آرینا ‌یه بازی 2 تا 8 نفره‌ست.

آرینا چه وسایلی داره؟

1۰۰ عدد کارت سوال (شامل ۲۰ عدد کارت دور تند با علامت فلفل)
زنگ

چه جوری وسایل بازی آرینا رو بچینیم؟

همه‌ی کارت‌ها رو خوب بُر بزنید و بذارید وسط و زنگ هم کنارش. به همین راحتی همه‌چیز برای بازی کردن آماده‌ست.

چه‌جوری آرینا بازی کنیم؟

بازی فقط یه قانون داره که خیلی ساده‌ست. شما اجازه ندارید برای جواب دادن به سوال‌ها از «بله» یا «نه» یا هرکلمه‌ی دیگه‌ای که این معنی‌ها رو بده استفاده کنید. پس هر جواب مثبت و منفی مثل آره، نه، نه‌خیر و… ممنوعه!

اول یه نفر کارت‌ها رو برمی‌داره و جلوی هر بازیکن یه کارت به سمت رو می‌ذاره. اولین نفری که یه کارت با علامت فلفل دستش اومد می‌شه شروع‌کننده‌ی بازی.

کارت‌ها رو جمع کنید و دوباره بُر بزنید و بذارید وسط.

حالا شروع کننده یه کارت سوال از روی دسته کارت‌ها برمی‌داره که باید از نفر سمت چپ خودش بپرسه.

پرسشگر اول باید بگه شروع، بعد یه سوال بپرسه، بعد صبر کنه تا پاسخگو جواب بده و بعد بره سراغ سوال بعدی! (بله دیگه این‌جوریاست، این بازی قانون داره، الکی که نیست)

یه محض این‌که پاسخگو از کلمه‌های ممنوعه استفاده کرد، دینگ! پرسشگر می‌زنه روی زنگ و کارت رو برمی‌داره برای خودش. اما اگه پاسخگو تا سوال آخر مقاومت کرد و جواب درست و بدون خطا داد، بعد از سوال آخر، دینگ می‌زنه روی زنگ و کارت مال خودش می‌شه.

حالا پاسخگو تبدیل می‌شه به پرسشگر و می‌ره که نفر سمت چپ خودش رو سوال‌بارون کنه.

وقتی همه یه نوبت بازی کردن، تمام بازیکن‌ها جاهاشون رو با هم عوض می‌کنن تا نفرات جدید از هم سوال بپرسن.

شروع‌کننده‌ی این دور، آخرین پاسخگوی دور قبله! بازی به همون ترتیبی که بالا گفتیم براتون ادامه پیدا می‌کنه تا کارت‌ها تموم بشن یا به حدی برسن که نشه دور جدیدی بازی کرد و هرکس که کارت بیشتری به دست آورده باشه، برنده‌ست. به همین سادگی!

دیگه چی باید از آرینا بدونیم؟

کارت «دور تند» با علامت فلفل: 20 تا از کارت‌های بازی علامت فلفل دارن. هرکس که این کارت دستش اومد می‌گه: دور تند!

هرکس که بخواد برای دور تند داوطلب بشه، باید سریع بزنه روی زنگ تا بشه پاسخگو! اگه چند نفر داوطلب بشن اونی که زودتر زنگ زده انتخاب می‌شه.

فرق کارت دور تند با کارت‌های عادی اینه که پاسخگو با هر جواب باید جواب سوال قبلی رو هم تکرار کنه! (چی شد انتظار اینو نداشتین؟ بله دیگه اینجوریاست)

مثلا چه‌جوری؟

مثلاً: «بپرسم؟» «بپرس.» «امروز دوشنبه است؟» «بپرس. هست.» «آدم تنبلی هستی؟» «بپرس. هست. نیستم.» و به همین ترتیب تاااااااااا آخر! باید خیلی تمرکز داشته باشین که از پسش بربیاین. اگه توی دور تند پاسخگو مکث کنه، از ده تا یک براش می‌شماریم که بهش وقت بدیم.

امتیاز کارت دور تند برای پاسخگو دو برابره، یعنی اگه پرسشگر کارت دور تند رو ببره اونو به کارت‌هاش اضافه می‌کنه ولی اگه پاسخگو ببره، علاوه بر کارت دور تند یه کارت دیگه هم از روی دسته برمی‌داره و دو کارت به کارت‌هاش اضافه می‌شه.

توجه! توجه!

سوالات‌ رو بدون شماره‌هاشون بخونید. مثلا:«امروز یکشنبه است؟ تو این بازی رو می‌بری؟…» و به همین ترتیب.
جواب باید مرتبط باشه. مثلا اگه پرسشگر می‌پرسه: خسته‌ای؟ پاسخگو می‌تونه بگه هستم، نیستم، من همیشه پر انرژی‌ام اما نمی‌تونه جواب بده: من دلم پیتزا می‌خواد… استفاده از جواب‌های بی‌ربط ممنوعه!
پاسخگو نباید خیلی مکث کنه. بعد از هر سوال اگه پاسخگو بیشتر از سه ثانیه مکث کرد بقیه‌ی بازیکن‌ها (و پرسشگر) باید شروع کنن به شمارش معکوس از سه تا یک. اگه پاسخگو جواب داد که پرسشگر می‌ره سراغ سوال بعدی اگه نه هم که بازنده‌ست.
یکی از راه‌های پیچوندن هم اینه که پاسخگو اولش اشتباه می‌کنه و می‌گه نه! بعد میاد این نون رو می‌چسبونه به یه فعل که زرنگ‌بازی دربیاره، مثلا: «نَ…گفتم. نگفتم!» این جواب هم قبول نیست و پاسخگو بازنده‌ست.
تکراری جواب ندین. اگه پاسخگو در جواب یه سوال گفت نمی‌دونم جواب سوال بعدی رو هم نمی‌تونه با نمی‌دونم بده! و پرسشگر باید چند ثانیه بهش اجازه بده تا جواب دیگه‌ای پیدا کنه.
استفاده از کلمه‌ی «چرا» وقتی که معنی بله می‌ده هم جزء کلمات ممنوعه‌ست و باعث می‌شه پاسخگو ببازه! مثلا: «تو ورزشکار نیستی؟»…«چرا هستم.» دینگ!… همچنین کلمات یا اصوات دیگه‌ای که معنی بله و نه می‌دن، مثل نچ، اوهوم و…
پاسخگو حق نداره به‌شکل تکراری برای جواب دادن، از فعل جمله‌ی پرسشی استفاده کنه مثلا در جواب سوال «هیچ کدومو نگفتی» نمی­تونه جواب بده «نگفتم» و باید یه جواب درست و حسابی و مرتبط بده!

کی برنده‌ی بازیه؟

توی این بازی هرچی بتونی بیشتر تمرکز کنی، جواب‌های درست بدی و کارت جمع کنی و امتیاز بگیری برنده‌ای!