داستان پاندای کونگ فو کار
طبق افسانه های کهن سرزمین چین باستان، هزاران سال پیش در نقطه ای دور افتاده از سرزمین پهناور چین، جنگجویان بیشماری زندگی می کردند. آنها برای رسیدن به قدرت بی نهایت، شب و روز در حال تمرین سخت ترین ورزش دنیا، یعنی «کونگ فو» بودند. داستان بازی ما از همین سرزمین و نقطه ای به نام صخره سرخ آغاز می شود، جایی که یک بچه سرراهی توسط بزرگترین مربی کونگ فوی آن سرزمین «استاد شیفو» پیدا می شود. استاد بزرگ آن کودک را «تایلانگ» نامید و همانند فرزند خود پرورش داد. وقتی پسر استعداد خود را در کودنگ فو نشان داد، شیفو به تعلیم جدی وی پرداخت و به آن پسر اعتماد کرد.
او تمام فنون اسرار آمیز این ورزش رزمی را به او آموخت و به او گفت: «تو برای کارهای بزرگ ساخته شده ای» چنین بود که تایلانگ فکر رسیدن به قدرت بی نهایت یعنی «طومار اژدها» را در ذهن خود پرورش داد. وقتی «اُدبی» استاد استادان، قلب تایلانگ را تاریک دید از دادن طومار اژدها به او خودداری کرد. چنین بود که خشم تایلانگ تمام شهر را فرا گرفت و طغیان او باعث خرابی های بسیار گردید. او می خواست طومار را به زور بدست آورد از فلسفه آن طومار اسرار آمیز آگاهی نداشت. این چنین بود که اُدبی فرمان دستگیری تایلانگ یاغی را صادر کرد و او را به زندانی مخوف افکند. زندانی که فقط یک زندانی داشت و هزاران زندان بان تنومند و خشن، شبانه روز از مخوف ترین، قویترین و بی رحم ترین زندانی مراقبت می کردند. او کسی نبود به جز «تایلانگ».
سال ها گذشت و استاد اُدبی دانا، پیر خردمندی که سالها راز قدرت بی نهایت را می دانست در آستانه مرگ قرار گرفت و از سفر ابدیش آگاه شد. چنین بود که بهترین شاگردش، استاد شیفو را نزد خود احضار کرد و به او گفت که بیشتر مراقب تایلانگ باشند، زیرا چنین دریافته است که بزودی تایلانگ از زندان خواهد گریخت و در این صورت خطر بزرگی مردم شهر را تهدید خواهد کرد. بنابراین ما باید جشنی ترتیب داده و از میان دعوت شدگان و مردم شهر فردی را به عنوان «جنگجوی اژدها» انتخاب و آموزش دهیم تا شاید بتواند، آری، شاید بتواند در مقابل قدرت اسفانه ای تایلانگ بایستد.
استاد اُدبی برای این که بداند چه کسی شایستگی بدست آوردن قدرت بی نهایت را دارد، یک مسابقه رزمی همگانی ترتیب داد. او طومار اژدها را در بلندترین و تودرتوترین قلعه شهر، یعنی قلعه «جی» قرار داد.
بدست آوردن طومار اژدها آن هم از بلندترین برج قلعه با آن همه موانع تقریباً غیر ممکن بود، زیرا حتی روح مخوف تایلانگ، جادوگرهای محافظ، پرنده های نگهبان و ارواح سرگردان با موانعی چون سیاه چاله ها، دالانهای پرپیچ و خمی که تایلانگ برای محافظت از قلعه گمارده بود، کافی بود تا حتی افراد گروه پنجه آتشین (مارگریت، ببری، لک لک، میمون و مانتیس)نیز که سالها تحت تعلیم استاد شیفو قرار گرفته بودند، حتی جرات نزدیک شدن به قلعه را نداشته باشند. ولی خرس بامزه ی آن سرزمین یعنی «پو» با کمک و راهنمایی های استاد شیفو قصد دارد به بالای قلعه رفته و طومار اژدها را بدست آورد، ولی بدون کمک شما دوستان این کار تقریباً غیر ممکن است. آیا شما دوستان شجاع، حاضرید پاندای ما را در این سفر پر مخاطره همراهی کنید.
دستور بازی:
ابتدا 11 عدد از کارت های شماره دار سبز رنگ را از هم جا نموده و به ترتیب طوری که شماره های آنها قابل رویت باشند کنار هم و در کنار صفحه بازی بچینید حالا هشت کارت پنج آتشین را از هم جدا نموده و آنها را نیز کنار هم در کنار صفحه ی بازی قرار دهید. از نقطه شروع (start)و با آوردن عدد 6 تاس وارد بازی می شویم و هنگامی که در خانه های بازی قرار گرفتید باید به دستورات آن خانه ها عمل کنید.
معرفی خانه ها و کارت های بازی:
خانه های سبز: با ورود به این خانه ها تایلانگ متوجه حضور شما در قصر شده است، شما باید دقت کرده و با خونسردی از این خانه ها عبور کنید. هر خانه سبز رنگ دارای یک کارت مربوط به خود می باشد و شما با قرارگیری در خانه های سبز باید یک کارت مربوط به آن خانه را بردارید، مثلا اگر بازیکنی روی صفحه بازی در خانه شماره ی 40 قرار گرفت باید کارت شماره 40 را برداشته و به فرمان آن کارت عمل نماید.
خانه های نارنجی: خانه هایی که به رنگ نارنجی مشخص شده اند خانه های اعضای پنج آتشین می باشند، این اعضا همواره در صدد کمک به شما می باشند پس از راهنمایی های آنها استفاده کنید. اگر هنگام بازی مهره ی شما به روی خانه های نارنجی رنگ روی صفحه ی بازی قرار گرفت کارت مخصوص همان خانه را برداشته و به دستور آن کارت عمل نمایید.
پایان و برنده بازی:
اولین بازیکنی که بتواند مهره ی خود را به خانه پایانی رسانده و یا از آن خانه عبور دهد (خانه 74)برنده بازی است.
توجه 1) در این بازی هیچن بازیکنی حق زدن مهره دیگری را ندارد و دو مهره می توانند کنار هم قرار گیرند
توجه 2) اگر در طول بازی مجبور شدید به خانه های عقب برگردید چنانچه در خانه های کارت دار بازی قرار گرفتید لازم نیست کارتی از آن خانه ها بردارید.
Kung Fu Panda, پاندای کونگ فوکار, پاندای کونگ فوکار و اژدهای آبی, بازی مقوایی, کونگ فو, جنگ جوی اژدها, طومار اژدها, خانه ها و کارت های بازی, Kung Fu